(32) 434-21-83
ul. Z. Herberta 5
44-240 Żory

Stomatologia dziecięca

Zajmuje się leczeniem zębów u dzieci, zarówno mlecznych, jak i stałych.

Oprócz leczenia, przywiązujemy szczególną uwagę do zapobiegania próchnicy u dzieci i młodzieży poprzez zabiegi higienizacyjne, fluoryzację kontaktową oraz lakowanie zębów.

Każdy lekarz opiekujący się najmłodszymi Pacjentami zwraca uwagę na: wyrzynanie zębów i jego zaburzenia, naukę prawidłowej higieny jamy ustnej, eliminowanie parafunkcji (nieprawidłowych nawyków) oraz wdrożenie prawidłowych nawyków żywieniowych.

Dużą uwagę przywiązujemy również do edukacji rodziców w zakresie mechanizmu powstawania próchnicy i sposobów jej zapobiegania.

Wizyta adaptacyjna

Niezwykle ważne jest, aby pierwsza wizyta małego Pacjenta mogła być tylko wizytą adaptacyjną, czyli powinna mieć miejsce zanim u dziecka wystąpią jakiekolwiek problemy lub dolegliwości bólowe.

Wizyta ta zapoznaje dziecko z gabinetem i sprzętem dentystycznym. Badamy wtedy stan jamy ustnej oraz ustalony zostaje plan dalszego leczenia.

Dziecko otrzymuje medal oraz drobny upominek, dzięki czemu pozostają miłe wspomnienia, a mały Pacjent pozbywa się często wszelkich obaw.

Warto wiedzieć!

• Leczenie zębów mlecznych jest równie ważne jak zębów stałych, gdyż nieleczona próchnica w tzw. „mleczakach” może doprowadzić do:
    - bólu, obrzęku i ropni,
    - konieczności usuwania zębów u dzieci ze wskazań nagłych,
    - wad ortodontycznych,
    - uszkodzenia zębów stałych- zarówno wyrzniętych, jak i tych pozostających jeszcze w kości.

• Pomimo indywidualnego podejścia oraz wykonywania zabiegów
    w znieczuleniu, rodzice powinni być świadomi, iż nie chcemy zmuszać dzieci do leczenia.

• Naszym celem jest zachęcenie najmłodszych pacjentów
    i stworzenie jak najbardziej komfortowych oraz przyjaznych warunków podczas wizyty. Jednocześnie, widzimy wielką rolę rodziców we właściwym przygotowaniu dziecka do wizyty oraz odpowiedniej profilaktyce, aby lekarz nie musiał interweniować
    w przypadkach ekstremalnych, takich jak ból zęba czy występowanie ropni, w efekcie prowadzących do konieczności usuwania zębów.

• Przy właściwej higienie jamy ustnej dziecka, w której powinni uczestniczyć rodzice, w większości przypadków można zlikwidować występowanie rozległej próchnicy i konieczność nagłych interwencji bólowych.

ul. Zbigniewa Herberta 5

44-240 Żory