(32) 434-21-83
ul. Z. Herberta 5
44-240 Żory

Stomatologia zachowawcza

Ten dział stomatologii koncentruje się wokół leczenia próchnicy.

W naszej pracy zawsze staramy się jak najwierniej naśladować naturę.

Ząb trzonowy z próchnicą oraz nieszczelnym wypełnieniem.

Ten sam ząb po opracowaniu ubytku i wykonaniu estetycznego wypełnienia
ze światłoutwardzalnego materiału kompozytowego i materiału opartego na nanotechnologii. Widoczne estetyczne odtworzenie kształtu oraz funkcji zęba.

Zawsze stosujemy tylko materiały najwyższej jakości, które nawet przy prostych wypełnieniach zęba, doskonale odtwarzają utraconą tkankę, zapewniając naturalny
i długotrwały efekt końcowy.

Stosujemy powiększenie w postaci lup oraz mikroskopów zabiegowych, dzięki czemu wykonywane przez nas wypełnienia są niezwykle precyzyjne.

Łączymy przemyślaną strategię wyboru najlepszych materiałów
z odkryciami nauki (EBD: evidence based dentistry - stomatologia oparta na dowodach naukowych), co zapewnia naszym pracom wieloletnie przetrwanie, bez konieczności ciągłego wymieniania wykonanych wypełnień.

PRZEBIEG LECZENIA

• Gdy już dojdzie do powstania ubytku, konieczne jest oczyszczenie zęba z zainfekowanych tkanek twardych,
    a następnie odtworzenie ich przy pomocy, wytrzymałych i estetycznych materiałów kompozytowych - światłoutwardzalnych, białych plomb.

• Po stwierdzeniu próchnicy w zębie, najważniejszą rzeczą dla Pacjenta, z punktu widzenia strategii leczenia,
    jest jak najszybsze usunięcie próchnicy z bakteriami.

• Jeśli proces próchnicowy nie zostanie zatrzymany, może dojść do zakażenia miazgi zęba (potocznie nerwu),
    a następnie kości otaczającej ząb. W takim przypadku, jedynym ratunkiem przed usunięciem zęba, jest leczenie kanałowe.

Ząb trzonowy z próchnicą po otwarciu

Ząb po usunięciu próchnicy

Ten sam ząb po założeniu wypełnienia

STRATEGIA LECZENIA

Należy podkreślić, że nie warto czekać - szybkie wyleczenie początkowej zmiany próchnicowej zabezpiecza przed wykonywaniem bardziej skomplikowanych i kosztowniejszych zabiegów.

Choroba próchnicza i jej następowe leczenie przebiega według poniższego schematu:

• Mały ubytek → mała plomba

• Średni ubytek → średnia plomba

• Duży ubytek → duża plomba

• Przedostanie się bakterii do miazgi → leczenie kanałowe

• Brak możliwości leczenia kanałowego → usuniecie zęba

• Usunięcie zęba → konieczność odbudowy protetycznej

Warto wiedzieć!

• Wedle aktualnego stanu wiedzy, aby doszło do rozwoju zmiany próchnicowej, konieczne jest współwystąpienie czterech czynników: obecności płytki nazębnej, podaży cukrów, podatności zęba, a także czasu, w jakim trzy pierwsze czynniki oddziałują na ząb.

• Próchnica powstaje, gdy na powierzchni zębów osiedlają się bakterie próchnicotwórcze, które wchodzą w skład płytki nazębnej. W swoim procesie odżywiania bakterie te pobierają cukry obecne
    w pokarmach i napojach, produkując słabe kwasy podstępnie
    i długotrwale rozpuszczające twarde tkanki zęba, w efekcie czego powstaje ubytek, tzw. „dziura”.

Piękne i zdrowe zęby przywracają prawidłową funkcję żucia, poprawiają samopoczucie oraz dodają pewności siebie.

Zdjęcie przedstawia dwa zęby trzonowe z wypełnieniami tymczasowymi

Te same zęby po wykonaniu przez nas wypełnień z hybrydowego kompozytu światłoutwardzalnego

Wypełnienia w zębach przedtrzonowych górnych (1/2)

Wypełnienia w zębach przedtrzonowych górnych (2/2)